Ač to mnozí zarputile tvrdí, a dokonce dokazují svojí neúčastí, není pravdou, že veletrhy cestovního ruchu ztrácí na síle přitažlivosti a efektivnosti. Bylo-li by tomu tak, už by asi zavřeli brány v Berlíně, Poznani nebo ATM v Dubaji. Ale jak je možné, že právě zde se schází více jak 2000 vystavovatelů ze stovky zemí? Je tedy velice sporné tvrdit, že všemocný internet dokáže nahradit osobní setkání, jednání, debaty a rozhovory nad jakýmikoliv turistickými tématy.
Srovnávat ostravský veletrh Dovolená s ATM v Dubaji se může zdát troufalé. Ale to bychom museli chtít posuzovat obě akce v rozměrech malé násobilky. Ono je to ale trochu složitější. Nejde přece jen o statistická čísla. Jde o víc. Jde o smysl veletrhu a o naplnění jeho poslání. ATM má jiné, vystavovatelé tomu rozumí a návštěvníci také.
Veletrh DOVOLENÁ OSTRAVA má svoji vlastní filozofii, obsah, náplň a cíle, které chápe solidní řada vystavovatelů. Především je ale chápou a rozumí jim návštěvníci, turistická veřejnost z Ostravy a podstatné části Moravskoslezského kraje. To je publikum, pro které stojí za to popustit uzdu své kreativitě, marketingovým hrátkám a pečlivé přípravě. Je to publikum zvídavé, zvědavé, a dokonce i vděčné, dostane-li se mu dobrého zacházení a ochotného přístupu.
Veletrh DOVOLENÁ OSTRAVA je veletrhem, který má svoji skvělou budoucnost stále ještě před sebou. Na rozdíl od některých jiných, kteří ne dost razantně zasadili ostruhy svým organizačním snahám a nechávají tak svoji skvělou budoucnost tak trochu za sebou.
Takže je načase si sednout za stůl a jak říkávají poradci všeho druhu: na čistý bílý papír si napsat:
- Jaké zkušenosti máme s veletrhem DOVOLENÁ, pokud jsme se jej aktivně zúčastnili
- Postavit proti sobě plus a mínus; ale pozor, s maximální sebekritickou objektivitou
- Stejně tak srovnat na pozitivní i zápornou stranu i názory přátel, známých nebo konkurence
Následně:
- Stanovit, čeho bychom na veletrhu chtěli dosáhnout a jsme-li schopni najít dost argumentů, produktů, lákavých prezentací a novinek, které by dokázaly zaujmout
- Posoudit, jsme-li schopni na veletrhu aktivně pracovat s publikem, zda jsme schopni s nimi hovořit zaníceně, cíleně, a přitom citlivě a moudře.
- Pečlivě zvážit, kolik plochy a jak bohatě vybavenou expozici budeme potřebovat a zda dokážeme v rozpočtu najít odpovídající částku – popřípadě se obrátit na veletržní správu výstaviště Černá louka a projít realistickou konzultací o nákladech a službách
- Zvážit, jsme-li schopni do slova a do písmene vyjít zpoza výstavního pultu a oslovit publikum procházející kolem nebo jakoukoliv jinou aktivní a příjemnou formou je zaujmout
Pokud si takový nebo jakkoliv podobný přehled podle vlastního uvážení pořídíte, nevěřím, že byste mohli dospět k jinému názoru, než se na DOVOLENOU do Ostravy vydat a předvést zde moravskoslezským, ale i polským a slovenským kolegům a návštěvníkům i ze vzdálenějších regionů vše, co je může zaujmout a klidně i kvalitní show.
Je to sice už pár let, ale stále stojí za připomenutí, s jakým šarmem a s jakou show se představilo Moravské Kravařsko
Veletrh DOVOLENÁ je akcí, která nejenže ve zdraví a dobré kondici přečkala nepříznivé doby covidu a následných nesrovnalostí společenských ekonomických i bezpečnostních, ale že se jí podařilo v celém rozsahu naplnit pořekadlo: co mě nezabije, to mě posílí.
To je samozřejmě zásluhou nejen samotných organizátorů a stále skvělého a rok od roku zkušenějšího produkčního týmu, ale i všech „věrných“, kteří nikdy nezaváhali a nikdy na veletrhu nechyběli.
Fotografie v galeriích jsou z archivu TRAVEL profi pořízených na veletrhu DOVOLENÁ mezi lety 2015 – 2023
Tak jako naše redakce. A proto můžeme ne základě vlastních dlouholetých zkušeností a s plnou odpovědností tvrdit: Kdo chce na našem domácím turistickém trhu s přesahem do blízkého i vzdálenějšího polského a slovenského zahraničí uspět i v roce 2024 a v letech dalších, neměl by na DOVOLENÉ chybět.
Nastal čas!
S dostatečným předstihem a v klidu, bez stresů a organizačních zmatků, si co nejdříve zajistit plochu, stavbu expozice, vybavení nábytkem a třeba i termín prezentace na pódiu.
S čímkoliv si nebudete s jistotou vědět rady, vám ochotně a zkušeně poradí přímo na výstaviště Černá louka.
Budeme se těšit na shledanou a setkání jak u vás v expozici, tak u nás ve stánku.
Další informace zase nejpozději za týden.
S důvěrou se obracejte na:
Manažerka veletrhu DOVOLENÁ
Denisa Ježková
+420 724 184 439
www.dovolenaostrava.cz