Malé noční dvojinterview

6. prosince 2020 | | | |

Expozice – neboli úvod: Je pozdě večer 3. prosince 2020 a na základě rozhodnutí vlády a všech imunologických kapacit se dnes po dlouhé době opět otevřely hospody i hotelové restaurace. Skoro po celý den jsme mohli ve všech sdělovacích prostředcích sledovat reportáže, záběry a fotografie – většinou ale z Prahy a dalších velkých měst. Rozhovorů s majiteli byly hršle i přehršle. Ale informací, jak proběhl další z prvních dnů, kdy hosté mohli, byť za celkem přísných podmínek, zasednout k prostřenému stolu v malých městečkách a na vesnicích, jsme se v podstatě nedočkali.

Předběžný výslech:

Nebylo zbytí, vytočili jsme telefonní čísla provozovatelů alespoň dvou zařízení, jejichž služby důvěrně známe a mohli bychom je směle a bez jakýchkoliv obav doporučit jakkoliv náročnému zákazníkovi, ať už by dával přednost gurmánskému zážitku, dobrému nápoji nebo relaxaci v luxusně vybavených wellness zařízeních:

 

Hotel Národní dům Podbořany

Podbořany jsou městečko ležící nedaleko Žatce v turistické destinaci Dolní Poohří. Žije zde necelých šest a půl tisíce obyvatel a v okolí, kromě toho, že patří k půvabným přírodním lokalitám, můžete najít i vrchol Rubín, na kterém podle legendy mohl stát i legendární hradiště Wogatisburg, pod nímž se 631 roků po Kristu střetly voje knížete Sáma s hordami krále Dagoberta. Věřte, nevěřte, ale přijet se sem podívat byste mohli. Zejména, pokud byste přijali pozvání našeho prvního „hosta“, Michela Galuse, majitele hotelu Národní dům v Podbořanech. Hotelu, který nejen pečlivě opravil, ale přistavěl k němu i velmi moderní a architektonicky hodnotné křídlo a vybavil jej nejen restaurací s perfektní kuchyní, ale i kongresovými prostorami na vysoké technické úrovni a wellness vybavením.

  • Pane Galusi, Váš hotel nese název Národní dům a stojí v městečku Podbořany, které zatím nepatří k vyhledávaným turistickým destinacím. Co vás vedlo k jeho revitalizaci a modernizaci?
  • Opravy  modernizaci objektu Národního domu jsme dokončili v roce 2019. Jeho nová podoba je tedy docela mladá, Původní budovu jsme opravili, zmodernizovali, ale udrželi její ráz a charakter. Nové křídlo je velmi moderní, ale citlivě zasazené mezi okolní domy. Náš hotel nese tři hvězdy ale s přídomkem „Superior“. Co všechno to znamená, se mohou naši hosté přesvědčit ve 23 pokojích, v létě u stolů velké zahradní restaurace, v zimě pod střechou a pak v konferenčních prostorách a saloncích, ale především v našem wellness centru. Fitness, masáže, sauny a celá kolekce dalších služeb pro obnovu duševních a fyzických sil doplňují hotelové služby, na jejichž vysoké úrovni nám velice záleží.
  • Máte za sebou další „první“ den, kdy jste mohli otevřít hotelové brány přivítat – po kolika dnech? – své hosty. Jaký byl pátek 3. prosince 2020? A jaké byly, a hlavně budou dny následující? Měli jste hodně hostů a zájemců o služby?
  • Jsme hotel na malém městě, ale v turisticky atraktivním, ale málo známém regionu. Naše hotelové služby nabízíme nejen turistické veřejnosti a cestovním kancelářím, ale také firmám, které touží po uspořádání svých akcí pro zaměstnance nebo obchodní partnery v místech, která zaujmou. Samozřejmě, že mezi naše vážené hosty patří i obyvatelé Podbořan a okolních vesnic a měst. Takže nám velmi záleží jak na kvalitě gastronomických služeb, tak i na perfektní m hotelovém a wellness servisu. To platilo před krizí, platí to dnes a platit to bude i nadále. Jsme pozitivní. A co se týče našich aktuálních dojmů? Tradičním i novým hostům a klientům bude asi chvíli trvat, než znovu získají zpět bývalou jistotou, že je vše v pořádku, že restaurace je místo, kde nebezpečí přenosu nemocí není vysoké, a kde o ně bude profesionálně, dokonale a bezpečně postaráno.  Chce to jen trpělivost, vstřícnost a čas. Nebrečíme, pracujeme. Jsme připraveni splnit i ta nejnáročnější přání. Děláme svoji práci, kterou máme rádi a chceme i nadále spolupracovat i s městem a destinační agenturou Dolní Poohří na rozvoji turistiky a pro podporu zájmu o celý region. Takže do dalších dnů a týdnů vstupujeme s jistým optimizmem a s velkou chutí do práce. Dnů, kdy jsme „bloudili“ prázdnými restauracemi a hotelovými pokoji jsme si užili dost a dost. Teď je chceme vidět zaplněné, vesele halasícími hosty.
  • Pokud zůstane otevřeno i v následujících týdnech – co Vánoce a Silvestr? Chystáte vhodně koncipované oslavy?
  • Přes všechen optimizmus a chuť do práce stojíme nohama na zemi a víme, že se může přihodit cokoliv, co nás zase „vypne“ třeba zase ze dne na den. Proto jsme se rozhodli, že letošní Vánoce a Silvestr zůstane hotel zavřený. S vírou, že v dalších letech budeme o nekrásnějších svátcích sloužit našim hostům, si letos my i naši zaměstnanci dopřejí Vánoce v pohodě a klidu v rodinném kruhu.
  • A co nabídnete na zimní měsíce? Sjezdovky jsou od vás sice daleko, ale pár atraktivních cílů pro zimní pěší výpravy by se našlo.
  • Pravda – nejme region, který by byl v zimě vyhledáván lyžaři. Ale to vůbec neznamená, že by zimní pobyt u nás nebyl zajímavý, Naopak! Krásný Dvůr a jeho rozlehlý park mají úžasnou zimní atmosféru – kdo neviděl, neuvěří. A pak třeba: zřícená kaple sv. Štěpána, židovský hřbitov u Mašťova, to je jen několik příkladů z celé hromady turistických cílů, o nichž možná na Moravě a ve Slezsku nebo možná i ve Východních Čechách nemají ani tušení. No, a aby pobyt u nás měl i zimní sportovní dimenzi, nedaleko hotelu si naši hosté mohou zabruslit na perfektně upraveném kluzišti. Mohou si zde půjčit i brusle. A pak zpátky do hotelu, k prostřenému stolu, do vířivky nebo na masáž.
  • A vzkaz – pro všechny, kdo přemýšlí, kam vyrazit – proč by měli zamířit právě k vám?
  • To je celkem prosté: Ať už víte, nebo nevíte, kde leží Podbořany, dnes není problém zadat cestu do navigace vyrazit. Pokoje vám zarezervujeme i po telefonu nebo e-mailem a bude už jen a jen na každém z vás, kdy k nám přijedete. Věřte, že uděláme všechno pro to, abyste se do Národního domu v Podbořanech rádi vraceli.

Národní dům Podbořany, Nádražní 261, Podbořany, tel.: +420 601 521 523, rezervace: recepce@narodni-dum.czwww.narodni-dum.cz

 

Hotel Sladovna Černá Hora

O Sladovně v Černé Hoře jsme psali už několikrát a stále ještě nebylo zdaleka napsáno všechno. Ale dnes večer nemůžeme řediteli hotelu Aleši Hauzarovi položit jiné otázky, než velice aktuální. Byli jsme při tom, když se letos 22. května „poprvé“ a „znovu“ otvírala restaurace a hotel – reportáž z otevření přikládáme pro oživení. Už ani nevím, jak dlouho mohli hoteloví hosté, náhodní příchozí i „štamgasti“ chodit do své oblíbené Sladovny na skvělé obědy, opulentní večeře, nebo na skleničku, než se opět musely její brány zavřít. Ale nic netrvá věčně a jak známe Aleše Hauzara, ten se s podporou a profesionální radou svého skvělého otce hned tak před něčím nenechá zastavit.  A protože ani do Sladovny v Černé Hoře žádná TV nepřijela, zvedli jsme telefon a zeptali jsme se:

  • Aleši – jsi unaven?
  • Únava? Ne, to není únava. Spíš kombinace mírné nervozity z toho, jak to bude dál, jestli se nám podaří všechno zajistit pro adventní, vánoční, silvestrovský a novoroční provoz k naprosté spokojenosti všech, kdo k nám zavítají s obavami, zda se všeho opět během několika dnů nebo týdnů nezmění k horšímu. Takové stavy a pocity teď prožíváme všichni. Víte, těžko je to popsat, ale není nic smutnějšího než restaurace, kde host nesmí zasednout ke stolu a ztichlá kuchyně s vystydlými plotnami. Víte, jakou ozvěnu má prázdná hotelová chodba nebo recepce? Jako na vypáleném hradě. A neméně smutný pohled je na nehybnou hladinu bazénu nebo vířivek, které čekají na své klienty, aby se v jejich příjemně vyhřáté vodě uklidnili, osvěžili, potěšili.
  • A co tví lidé, kuchaři, číšníci, dívky z recepce a vůbec všichni, bez nichž by hotel s tak bohatou nabídkou služeb nebyl provozuschopný? Těšili se, až zase přijdou lidi?
  • To je podobné – neznám smutnějšího člověka, než je kuchař, který nesmí rozpálit pánev, rozehřát svoje stroje a nezacinkat ocílkou o nůž nad kusem krásné zvěřiny nebo hovězího. Číšník, který nemá koho obsluhovat je jako klaun v prázdné manéži. Ale ve chvíli, kdy přijde host, je z něj elegantní tanečník ovládající svůj prostor, pozorný sluha s elegancí zámeckého pána a šarmem pravého gentlemana. Všichni jsme se těšili, a s napětím očekávali, jaký bude zájem.   
  • Jací byli dnešní hosté? Natěšení, opatrní, dávali najevo nějaké emoce?
  • Přiznám, že jsme byli poněkud rozechvělí. Roky jsme byli zvyklí se vídat s pravidelnými hosty, vítat úplně náhodné návštěvníky a připravovat celé náročné akce pro firmy nebo slavnostní příležitosti. Umíme ze dne na den připravit snad všechno, co si jen klienti mohou přát. Ale asi nejsme dost dobře připraveni na to, jak ovládnout emoce, když po už druhé a po nechutně dlouhé pauze znovu čekáme na první hosty.
  • Přišli. Ale bylo znát, že i na nich zanechaly poslední časy jisté stopy. Možná trochu obav, možná to byla jakási opatrnost, možná jisté váhání, zda vůbec opustit „bezpečí“ domova. Ale přišli třetího, přišli i čtvrtého, pátého a jistě budou přicházet i v dalších dnech, týdnech a měsících a bude jich stále víc. Vždyť jim opět máme co nabídnout. A není toho málo.
  • Víme, že chystáte Silvestra, určitě vymyslíte něco i pro Vánoce a pro celou zimu – vždyť nedaleko hotelu jsou dokonce tři nebo čtyři menší, ale příjemné skiareály – a nejen to.
  • Silvestrovský večer – možná noc jsme už připravili a bude to skvělé rozloučení s rokem plným problémů a vstup do roku 2021, do kterého všichni vkládáme značné naděje. Jsme připraveni třeba hned v lednu uspořádat jakoukoliv firemní akci a pochopitelně přivítat i zimní hosty, kteří by si chtěli přijet zalyžovat do Olešnice, Hodonína u Kunštátu nebo vyrazit na běžky kolem Suchého, Velenova a Benešova. Víte, jak chutná relaxace v našem wellness centru po takové celodenní lyžovačce? Prostě báječně.
  • A jaký vzkaz, výzvu nebo apel máš pro své budoucí hosty – i pro ty z větší dálky.
  • Vzkaz? To je velice jednoduché: Vážení přátelé, přijeďte k nám do hotelu Sladovna v Černé Hoře a my zařídíme, aby se vám od nás nechtělo odjíždět.

Hotel Sladovna, nám. U Pivovaru 3, Černá Hora u Brna, rezervace a individuální balíčky: tel.+420 539 086 395, mobil: +420 731 689 907, e-mail: recepce@hotelsladovna.cz, restaurace: +420 539 086 310, e-mail: restaurace@hotelsladovna.cz

Wellness, tel. +420 539 086 305, e-mail: wellness@hotelsladovna.cz.

Firemní akce: tel.: 739 204 419, e-mail: info@hotelsladovna.cz,

www.hotelsladovna.cz

 Kolize, krize a peripetie, čili vyvrcholení a řešení:

Trvalo pár dní, než jsme předběžné výslechy sesumírovali do podoby, která by měla být čtivá a jejíž obsah by měl alespoň podle našeho názoru logickou stavbu a neprotiřečila si, a hlavně měla pozitivní závěr. Aby kohokoliv z vás přiměla se zvednout a vyrazit. Zda to bude nejdříve do Sladovna a pak do Národního domu nebo naopak, už není až tak důležité. Hlavně jeďte!

Opět je pozdní večer, spíš noc na přelomu 5. a 6.prosince a 2020 a můžeme s přiměřenou dávkou odpovědnosti publikovat, co jsme se dozvěděli a společně s oběma pány sepsali.

Bez rezignace:

Asi jste si všimli, že jako mezititulky jsme použili slova, která se používají pro jednotlivé dílčí části dramatického díla. Proč ne? To, co prožíváme, je přece kus plný tak divokých zvratů a scén skoro akčních, že kdyby se z našeho reálného děje měl natočit film, nestačila by na to ani mezinárodní korporace všech velkých filmových studií. O divadle ani nemluvě.

Nejsme však v pozici dramaturga, režiséra nebo herců, kteří si mohou dovolit kde co. Jsme přímými účastníky dějů, se kterými nehodláme uzavřít žádný smír, natož rezignovat.

Už dvakrát bylo kde, co zavřeno a jsou i tací, kdo se obávají dalších omezení. Avšak jsou mnozí, kdo nebudou ani brečet do televize, ani naříkat v koutku s hlavou v dlaních. Budou se dál rvát o svoje místo na slunci, o svoji skývu, o svoje právo dál působit ve svých firmách, hotelích a sloužit – s laskavým dovolením čtenářů – elektronický magazín TRAVEL profi se rád k takové společnosti přidává.

Přidejte se i vy.

 Redakční doslov:

Vážení pánové hoteliéři v Černé Hoře u Brna a v Podbořanech. Dělí vás tři stovky kilometrů silnic, ale máte mnoho společného. Jste profesionálové, chcete sloužit lidem, máte nápady, jak uspokojit své hosty a klienty a chuť vymýšlet stále něco nového.

Vymýšlejte, zkoušejte nové nápady, hledejte, jak ještě lépe využít všech turistických „pokladů“, které máte za svými hotelovými humny.

Milí Turisté! Nevím, zda jste už v hotelu Sladovna byli, jestli jste už přespali v Národním domě v Podbořanech. My ano. A s plnou odpovědností vám můžeme oba hotely a jejich služby jen a jen doporučit. A jejich skvělá tradiční česká jídla také.