Aby byl Holiday jako Yesterday

17. února 2023 | | | | |

Člověk nemusí být staromilcem, aby neměl občas chuť a potřebu se ohlédnout a porovnat to co bylo a bývalo s tím, co je a co pravděpodobně bude. Je to takový lidský…

Člověk nemusí být staromilcem, aby neměl občas chuť a potřebu se ohlédnout a porovnat to co bylo a bývalo s tím, co je a co pravděpodobně bude. Je to takový lidský způsob, jak se vyrovnat s tím, že se věci dějí jinak, než byl zvyklý, jinak, než by si přál.  Všichni víme, že v podobné situaci se už nějaký čas nacházíme – my – tedy cestovní ruch a veškeré dění, které je s ním pevně spjato. Včetně veletrhů cestovního ruchu. Některé už propadaly úplně, některé jsou na sestupné trajektorii (jak se dnes moderně používá) a jsou veletrhy, které dokázaly přežít bez větší ztráty kytiček. I když je pravdou, že sem tam nějaký ten okvětní lístek ztratil každý. I HOLIDAY WORLD. A samozřejmě i REGION WORLD – HW&RW – ten samozřejmě především. Alespoň z našeho pohledu   A s ním my všichni. Je tedy nasnadě si přát, nebo spíš jasně formulovat přání a apel: Aby byl Holiday jako Yesterday.

Netřeba jakkoliv zdůrazňovat, že to slavné Yesterday i v tomto případě znamená jen to nejlepší. Ať už to bude pochopeno jako jeden z nejkrásnějších songů slavných Beatles nebo jako výzva, abychom se všichni postarali o tu správnou veletržní náladu, šrumec, o slavnostní atmosféru, o to, aby se na veletrhu především pracovalo. Abychom veletrhy Holiday i Region World společně vrátili do dob jeho nejlepší kondice – tedy nejméně před covid.

Pamatujete, jak dobře bylo, když jsem se scházeli jak u nás, v expozici TRAVEL profi, tak třeba i u našich přátel v dřevěném a řezbami zdobeném stánku, který pravidelně přivážel Laco Simoník z Goralského dvora na Dunajci? Jak hezky se sedělo na jeho dřevěných a do chlupatých kůží „oblečených“ rohatých beránků? Nebo že by to byly kozy? A co teprve, když se u něj začalo hrát na fujary! To se nadělalo parády! To byl zájem obecenstva!

Jak dlouho je to, co se na HW a RW sami za sebe, sebevědomě a bohatě představovali třeba Ladův kraj, Kladno, Beroun? Nechybí to tak trochu v mozaice našich středočeských turistických krás?  A kam se poděla třeba Příbram? Kdysi tak dobře prezentovaná vlastní expozicí? Ne, že by v posledních letech chyběli úplně – ale musíte je halt trochu vích chtít najít. Místo samostatné a výrazné expozice mají sotva metrový pultík s nápisem velikosti větší cenovky. Jasně – jde o peníze! A možná nejen o peníze.

Bylo mnoho míst, měst i menších regionů které měly chuť, odvahu a většinou i velkou radost a zadostiučinění z toho, jak dokázaly svoji nabídku zpracovat, předvést, jak uměly zaujmout. Škoda, přeškoda, že se jejich iniciativy, nápady a někdy i zdravá svéhlavost začaly tak záhy skrývat za pulty a rozsáhlé kulisy krajských expozic.

Nevím jak vy, ale strašně rádi vzpomínáme na to, s jakým nadšením na Holiday a do celého cestovního ruchu před pár léta doslova „vlítnulo“ sdružení Srdce Čech. To našlo svoje hnízdo v půvabné vesnici Bratronice, která sama o sobě asi není nijak atraktivním cílem s exkluzivním hotelem. Ale to kolem – to už stojí za pár jednodenních i delších výletů: … Je jen škoda, že jak aktivně se region zjevil, tak rychle zase zmizel ze scény. Pátrali jsme už tenkrát, proč – inu, byl podobně, jako jiné podobné projekty odkázán na krajské dotace – a to, jak víte, bývá dost často chůze po tenkém ledě.

Ale kdo by vám bránil se na Bratronicko, do někdejšího Srdce Čech vypravit třeba ještě letos v únoru? My tam tedy vyrazíme co nejdříve. Nebo – třeba někoho z Bratronic a okolí najdete i v expozici Středočeského kraje právě na Holiday (Yesterday) World.

Trochu podobně zazářil před pár lety Jih Moravy z Břeclavi. Kam se poděli? Škoda! A Česká Třebová !?

Pár fotek bez dalšího komentáře – snad jen že se jedná o fotografie z let 2006 a 2007

Stejně tak jsme si ještě před pár lety neuměli představit HW ani další akce bez výrazné účasti Slovácka – tedy regionu, který byl považován za nepřehlédnutelný. Chtělo by to možná úvahu o nějakém slavném návratu na scénu.

Věřte, že jsou stovky, tisíce lidí, turistů, kteří by to ocenili a hlavně přivítali.

Řekl bych, že bychom uměli popsat dlouhou řádku stránek, jak vypadl Holiday Yesterday, jak jste jej dokázali udělat a oživit právě vy. Města, městečka, vesnice, malá i větší sdružení. Ať už to byla Kadaň, Příbram, pokud mě paměť neklame, tak třeba i Most, moravské Jevíčko, Mikulov ….

Škoda, že už několik let jsme nikoho z nich samostatně a výrazně na veletrzích Holiday World, a budiž Bohu žalováno, ani na jiných, neviděli. Škoda.

Ale možná, že se právě teď někde na radnici, v infocentru nebo u stolu v místní hospůdce debatuje o tom, že by nebylo od věci se konečně odhodlat a dát o sobě vědět.

Holiday Wolrd je k tomu příležitostí víc než ideální, praktickou a efektivní.

Jak rádi bychom mezi stánky a expozicemi našli třeba Cvikov, Konici, Kostelec na Hané nebo Rožmitálu pod Třemšínem, Plumlov, Kobeřice a hlavně vás všechny!

Věřte, že těch pár míst, měst nebo regionů, které jsme jmenovali v tomto textu nejsou jen tak nějakým náhodným výběrem. Vybrali jsme je proto, že některé z nich znáte, účasti některých z nich na veletrzích HW před roky byly nezapomenutelné a jiné, ty by fakt stály za pozornost – vaší i naši. Jen kdyby přijely a daly o sobě dost hlasitě a atraktivně vědět.

Tož! Uvidíme, jak se letos na HW a RW kdo ukáže a předvede. Ještě pořád je čas vzít vlastní propagaci pevně do vlastních rukou.

 

www.holidayworld.cz

Manažerka veletrhu

Ing. Hana Lukešová, tel.: +420 606 752 818, e-mail: lukesova@abf.cz